مقالات

معیارهای انتخاب هود آشپزخانه

آشپزخانه محلی است که در آن با تلاش زیاد، یک وعده غذایی مناسب برای خانواده آماده می‌گردد. اما حین فرایند یک آشپزی فوق العاده متاسفانه با یکسری مسایل از جمله بوی روغن، رطوبت و دود همراه است. یک سیستم  تهویه مناسب می تواند در کم کردن اثرات قطرات چربی و خنثی کردن بوی نامطبوع در قلب خانه شما بسیار موثر باشد.هود ها با توجه به طراحی آشپزخانه و موارد مصرفی انتخاب می شوند. هر مصرف کننده ای با توجه به نیاز خود و شرایط و طراحی آشپزخانه، هود مورد نظر خود را انتخاب می کند. مجموعه ای از بهترین و متنوع ترین مدل ها و برندهای سازنده هود، نظیر هود اخوان و هود کن ،هود یانان  در فروشگاه اینترنتی صالحی موجود می باشد. 

انتخاب هود یکی از تصمیمات مهم و اساسی است که برای داشتن یک انتخاب مناسب باید اطلاعات کافی در مورد انواع هودها داشته باشید و ویژگی های یک هود مناسب را بدانید. در این مطلب مواردی ذکر می کنیم که باید در هنگام خرید هود مدنظر داشته باشید.

در اینجا  برخی ویژگی های مهم و اساسی یک هود مناسب  بیان می گردد:
    فیلتر هوای هود:  
درهود های دارای خروجی هوا، از فیلتر آلومینیومی برای جمع آوری روغن و دود و.. استفاده می شود. اگر از این نوع هودها دارید حتما هر ماه بسته به استفاده فیلتر هود خود را در ظرفشویی بشویید. اما هود هایی که خروجی هوا ندارند از فیلتر زغالی برای جمع آوری هوا استفاده می کنند که قابل شستشو نیستند و شما باید هر چند ماه یک بار فیلتر جدید جایگزین کنید. بعضی از هودها دارای نمایشگر هستند که در زمان لازم لزوم به تعویض فیلتر به شما هشدار می دهند.

    قدرت (فوت مکعب در دقیقه) (CFM)
یکی از نکات مهم و قابل توجه قدرت فن هود می باشد. رنجی از عملکرد هود در واحد فوت مکعب در دقیقه (CFM) به صورت استاندارد اندازه گیری می شود. عددهای بالاتر فوت مکعب در دقیقه(CFM) به معنی این است که هود هایی که تو این بازه قرار میگیرند با عمل در یک بازه یک دقیقه ای هوای بیشتری را میتوانند به بیرون منتقل کنند. به عنوان مثال یک گاز پنچ شعله ای نسبت به یک اجاق گاز الکتریکی صفحه ای 30 اینچی به CFM بیشتری نیاز دارد.
    سطح صدای هود 
صدایی که از هود منتشر می شود با سونز اندازه گیری می شود. 1 سونز برابر با صدای کار یک یخچال می باشد. به طور نرمال این مقدار برابر 4 می باشد و تا نزدیک 8 نیز قابل ارتقا می باشد. و هرچه این مقدار کم تر باشد بهتراست. در خرید هود حتما به این نکته دقت کنید. 

  زیبایی 
بعضی از هودهای معمولی، از لحاظ زیباشناسی مناسب آشپزخانه های مدرن و شیک نیستند. بسیاری از هودهای جزیره ای، شومینه ای و دیواری زیبایی دارند که زیبایی آشپزخانه را چند برابر می کنند. اگر از محل استقرار هود خود راضی نیستید و هودی می خواهید که قابل رویت نباشد از مدل های مخفی و یا آسانسوری استفاده کنید. اما اگر می خواهید هود زیبا و در معرض دید داشته باشید هود های شومینه ای، شیب دار و جزیره ای انتخاب های خوبی هستند.

   چند توصیه برای خرید هود مناسب
    به دنبال هودی بگردید که به طور کامل اجاق گاز شما را پوشش دهد.
    هود شما باید 200 متر مکعب بر دقیقه هوا را انتقال دهد. 
    هودی را انتخاب کنید که صدای آن 3 یا کمتر باشد. 
    هودی مناسب با فضای خالی به اندازه ی زیر آن تهیه کنید.
    فیلتر هودهای جدید از جنس آلومینیوم و قابل شستشو با دست و ماشین ظرفشویی است اما فیلتر هودهای قدیمی زیرکابینتی از جنس پشم شیشه بوده که قابل شستشو نیست و باید تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *